ALGEMENE VOORWAARDEN
Artikel 1. .De opdrachten worden
door LIMOBIZ met de grootste ernst aanvaard, en te goeder trouw
uitgevoerd met de middelen waarover het beschikt. Evenwel zal LIMOBIZ
nooit aansprakelijk kunnen gesteld worden voor vertragingen, gemiste
afspraken of andere directe of indirecte schade die de opdrachtgever,
een passagier of een derde zou lijden, en die in hoofdorde of bijkomende
orde te wijten zou zijn aan elementen van weer, verkeer,
wegeninfrastructuur, of mechanisch incident. Overigens zal noch LIMOBIZ
noch de chauffeur ten persoonlijke titel op enige wijze aansprakelijk
kunnen gesteld worden voor schade andere dan deze die vergoed wordt door
de verplichte verzekering burgerrechtelijke aansprakelijkheid
onderschreven voor het voertuig.
Artikel 2. Het uitstippelen van
de route behoort tot de exclusieve bevoegdheid van de chauffeur. Hij zal
steeds proberen het traject te optimaliseren , hierbij rekening houdend
met tijd, afstand, veiligheid en kwaliteit van de wegen. Hij zal nooit
verantwoordelijk kunnen gesteld worden voor een minder gelukkige keuze.
Artikel 3. LIMOBIZ zal nooit
aansprakelijk kunnen gesteld worden voor verlies, diefstal of
beschadiging van persoonlijke goederen, kleding of bagage toebehorend
aan de passagiers.
Alle schade toegebracht aan het voertuig, hierin begrepen
extra-reinigingskosten, zal verhaald kunnen worden op de opdrachtgever,
die zich garant stelt voor de passagiers.
Artikel 4. Wanneer het tarief
berekend wordt per km of per uur, gebeurt dit vanaf en terug tot de
garage gelegen op het uitbatingadres van LIMOBIZ.
Behoudens andersluidende uitdrukkelijke overeenkomst zijn in de prijzen
steeds inbegrepen de kosten van de chauffeur, brandstofverbruik,
wettelijke verzekeringen en rijtaksen, alsook het gebruik van de
on-board faciliteiten (audio en multimedia), met uitzondering van
mobile-internet en laptop waarvoor een bijkomende prijs in functie van
het verbruik wordt berekend.
Zijn niet inbegrepen en worden dus supplementair aangerekend: de
tolheffingen (autowegen, bruggen of tunnels), parkings, alsook eventuele
boetes die uitsluitend zouden toe te schrijven zijn aan het gedrag van
een passagier.
Wanneer de reis door om het even welke reden, hierin begrepen
onvoorziene omstandigheden of overmacht, verlengd wordt met meer dan 25
% boven de oorspronkelijk voorziene duur, zullen eventuele
chauffeurskosten mogen aangerekend worden à rato van 20 EUR per maaltijd
(3 per etmaal) en 100 EUR per overnachting.
Artikel 5. Het gebruik van de
faciliteiten aan boord van het voertuig zal steeds in overeenstemming
moeten zijn met de wetten, reglementen en gebruiken hieromtrent. Met
name verbindt de passagier zich bij gebruik van mobile-internet zich te
houden aan de nettiquette en aan de regels van goed gedrag (‘acceptable
use policies’) die gelden op de netwerken waartoe hij toegang krijgt.
Technische problemen die het gebruik van deze faciliteiten beperken of
onmogelijk maken zullen nooit aanleiding kunnen zijn tot enige vorm van
schadevergoeding.
Artikel 6. In het voertuig geldt
een principieel algemeen rookverbod. Hiervan kan enkel afgeweken worden
mits uitdrukkelijke instemming van de chauffeur. De chauffeur heeft het
recht een einde te maken aan de rit indien hij het gedrag van één of
meerdere passagiers als onbetamelijk ervaart.
Artikel 7. Bij elke afspraak
geldt automatisch een tolerantie-wachttijd van 15 minuten . Voor
luchthaven pick-ups is dit 45 minuten na de normaal voorziene landing.
Eens die termijn overschreden mag de bijkomende wachttijd aangerekend
worden aan het gangbare tarief. Indien deze bijkomende wachttijd meer
dan 1 uur bedraagt staat het de chauffeur vrij de opdracht te annuleren,
mits hij de opdrachtgever en/of de passagiers hiervan op de hoogte
brengt. In dit geval zal door geen enkele partij enige vorm van
vergoeding verschuldigd zijn.
Wanneer de passagier bij een afspraak de chauffeur niet kan lokaliseren,
dient hij zonder verwijl alles in het werk te stellen om met hem via
zijn gsm in contact te treden, om alzo de “no show” tarifering te
vermijden.
Artikel 8. .Annulering van een
opdracht door de opdrachtgever zal steeds schriftelijk (fax of e-mail)
moeten gebeuren. Hierbij zullen volgende vergoedingen in rekening worden
gebracht:
verwittiging minder dan 48 uur voor aanvang van de opdracht: 20 % van de
totale prijs
verwittiging minder dan 24 uur voor aanvang van de opdracht: 30 % van de
totale prijs
verwittiging minder dan 12 uur voor aanvang van de opdracht: 50 % van de
totale prijs
Indien een rit niet kan doorgaan omdat de passagiers niet zijn komen
opdagen conform plaats en tijdstip van de afspraak (“no show”), zal, na
verloop van de hoger vermelde tolerantie-wachttijd, de volledige prijs
van de rit vermeerderd met een uur wachttijd verschuldigd zijn.
Artikel 9. .De facturen zijn
betaalbaar aan LIMOBIZ binnen de contractuele termijn die op de factuur
voorkomt. Elk bedrag dat onbetaald is gebleven op de vervaldag zal van
rechtswege en zonder ingebrekestelling verhoogd worden met een
forfaitaire schadevergoeding van 15 %, met een minimum van 125 EUR.,
onverminderd het recht van LIMOBIZ om een hogere schade te bewijzen.
Bovendien zullen nalatigheidintresten eisbaar zijn zonder
ingebrekestelling, à rato van 1,5 % per begonnen maand.
Artikel 10. Op deze overeenkomst is enkel het Belgische recht van
toepassing, en bij betwistingen zijn enkel de rechtbanken van het
gerechtelijk arrondissement Antwerpen bevoegd.
|